Identiteit & innovatie

‘Neem privacy serieus en je wint het van Google en Facebook’

Als er een eigenschap is van bedrijven die ik waardeer, dan is het wel hun honger naar meer. Meer omzet, meer groei, meer winst: het is eigenlijk nooit genoeg. En daar is niks mis mee. Maar de almaar groeiende behoefte aan meer data, meer klantgegevens, is niet altijd goed. Veel bedrijven nemen een loopje met de groeiende privacy-behoefte van hun […]

Financiering oud

Win-win situatie? Vijf tips voor soepele cao-onderhandelingen

Cao-onderhandelingen zijn terugkerend. De meeste verlopen soepel, maar sommige ontsporen. Volgens cao-expert Joost van Ladesteijn is de sleutel ‘goed relatiemanagement’.

Reorganisatie & faillissement

De grootste comebacks van het Nederlandse bedrijfsleven: deze lessen zijn ervan te leren

In de aanloop naar een ondergang ligt altijd een kans voor de ommekeer. Tegen vele duizenden faillissementen per jaar staan dan ook vele duizenden comebacks. Dit zijn twee van de mooiste.

Identiteit & innovatie

‘Elke bakfiets van ons op straat is een reclameuiting’

Plagiaat, daar zit bakfietsfabrikant Babboe volgens directeur Epco Vlugt kort op. ‘Want als wij verward zijn, is de consument dat zeker.’ Deze zomer leidde het zelfs tot een rechtszaak.